Små og store hverdags gleder

tirsdag 20. mai 2014

Grillbua blir Sommerstua...

Del 1.

For ca 11 år siden bygde min mann
et lite hus i hagen.

Huset fikk snart navnet:
Grillbua.


 Bua er 10 kvaderat, og bygget opp 
av et gammelt hus som min mann 
fikk hos en kompis i Konsvikosen
- med avtale om at huset skulle rives.


 Vinduene er kjempegamle, og et av de
har to orginale bølgete glass - herlig
nostalgi :)


Brunt var inn i tiden den gang da, så bua ble 
beiset mørk brun innvendig.

Møblene ble laget av grov plank, 
og bygd til bua. Det skulle være
plass til mange var tanken, og totalt
har det vært 15 stk her inne... 


Peisen og pipa er bygd opp av teglstein som også
kommer fra huset som ble revet.

Ved siden av peisen står en gammel 
båtovn - og den varmer godt på kalde
høst og vinterdager.

Fortsettelse kommer...

Ha en superfin tirsdag <3

Klem Gerd Kr.

3 kommentarer:

  1. Gleder meg til å se bilder fra fortsettelsen:-) så koselig med den lille båtovnen og pipa :-)

    SvarSlett
  2. Dette liker jeg....gleder meg til fortsettelsen....ha en fin kveld....

    SvarSlett

Setter pris på ett ord ifra deg - Tusen takk <3