Små og store hverdags gleder

mandag 4. august 2014

Vinduskodder...

har jeg noen av i hjemmet mitt.
Skoddene er fra tidlig -70 tall.

Helst skulle jeg ha hatt gamle franske 
skodder, men er veldig glad for 
at jeg har disse :)


Skoddene har jeg over alt 
-her har jeg en som bakgrunn til 
glass skapet mitt.


 Inne i skapet har jeg satt et 
elektrisk kubbelys, for det
ble så mørkt på kveldene :)


Bak to hagestoler som står ved siden
av sofaen har jeg to skodder.


De lager litt "liv" mot den hvite veggen.


Bak et skap i stua..


Hvit er ikke bare hvit - det er forskjellige
nyanser, som setter "farge" på interiøret.
Fungerer perfekt hjemme hos oss :))


 Bak nattbordene vår står også 
skodder.


Her er det nye konsollbordet mitt.
Montert på en vinduskodde.

Du kan lese mer om bordet her.


Ideén har jeg tatt fra et bilde på internett,
der en gammel dør har vært brukt.

Dette var en liten rundreise i huset vårt,
og bruken av vinduskoddene.

Ønsker alle en fin uke<3

Sommerklem, Gerd Kr.

Følg meg gjerne på Facebook og Instagram

8 kommentarer:

  1. Du har det så utrolig fint og så fine skodder!
    Og kreativ bruk av dem også. Det ble så stilig med skodde bak konsollbordet.
    Klem Marit

    SvarSlett
  2. Har faktisk sitti å trålet Finn.no noen ganger for å finne skodder sjøl.
    Har tenkt at det må da gå an å male noen billige norske, for å bruke til dekor. Og ja, det ser jeg her hos deg. Flottings!!! Jeg fortsetter letingen.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Så heldig du er som har så mange av disse, jeg har selv vært på leit :) De er liksom med på å lage en lun og koselig stemning :) Kjempe fint med den bak konsollbordet.

    Ha en god uke!

    SvarSlett
  4. Flott med mange skodder, og du er heldig som har såååå mange....disse har jeg ingen av....hmmmm, må kanskje begynne å lete jeg også... :) ha en fin uke...

    SvarSlett
  5. Så morsomt at du har anvendt skodder flere steder i huset og på ulik måte, og jeg falt fullstendig for konsollbordet med skodde. Så fint og så dekorativt. :-) Merete-smil :-)

    SvarSlett
  6. Skikkelig stilig med slike gamle skodder.

    SvarSlett
  7. Så heldig du er som har så mange fine og gamle skodder,de pynter jo opp hvorenn du setter dem og nå ble jeg nesten litt misunnelg.Drømmer om gamle frankse selv,men alt må jo heller ikke være det! Og de er forresten uhyggelig dyre,og på mine kanter om trent umulig å få tak i!Men en vakker dag kommer de nok i hus likevel.I mellomtiden kunne jeg nok mer enn gjerne fått meg tak i noen a la dine,bare lekkert alt du viser!!!!

    Toveklem .)

    SvarSlett
  8. Jeg synes de var fine, det får ikke hjelpe at de er fra 70-tallet. (",)(",)
    Takk for tips ift den rosa trappa mi, det er mulig det er nettopp det tiltaket vi prøver når vi har mota oss opp...

    SvarSlett

Setter pris på ett ord ifra deg - Tusen takk <3