Små og store hverdags gleder

torsdag 12. mars 2015

Når drømmer...

blir til virkelighet
-blir ting plutselig så vanskelig...


Jeg har drømt om nytt kjøkken
i noen år
- i år blir det :)


Og her kommer problemene
- HVORDAN skal det være...

Det skal ikke flyttes på noen vegger, 
jeg ønsker minst mulig med
overskap og mest mulig med skuffer.


Jeg tegner og tegner 
-og synes at akkurat "denne" tegningen
er det ultimate kjøkkenet...

Vi har et lite kjøkken,
og lite med innredning.
Du kan lese mer om kjøkkenet her



Det jeg er helt sikker på er at jeg 
skal ha kjøkken fra Ikea
- men hvilken front jeg skal ha, 
DET vet jeg ikke...

Vi kjøpte vårt første hus i 1994,
og dette er tredje gangen vi 
skal bytte kjøkken -
HVORFOR er det da så vanskelig..

Det som er HELT sikkert
er at før julen kommer så har vi nytt
kjøkken - og DET ser jeg fram til.

Ha en finfin dag<3

Klem, Gerd Kr.





7 kommentarer:

  1. Lykke til med planleggingen, nytt kjøkken blir helt sikkert godt, men små kjøkken er unektelig litt vriene å planlegge. Jeg hadde en vag idé om å bytte ut vårt i høst, men kjøkkenet vi har er skreddersydd pga rørkasser, ventilasjonsanlegg m.m., hadde vi kunnet skrelle rommet for alle rariteter, fått fire flate vegger uten masse teknisk tull og bestille ny - standard - innredning fra Ikea hadde vi byttet tvert, men når alt (skapskrog) måtte tilpasses/bygges om først så ble ikke kjøkkenbytte like fristende likevel! :D Fant også ut at fjerner jeg overskapene her oss så blir det dessuten ryddig og pent men plutselig plassmangel... :P Ikke enkelt.... vi endte opp med å male alt heller, og bytte knotter m.m. Fungerer helt fint... Jeg konkluderte fort med at det jeg ønsket meg var egentlig et dobbelt så stort kjøkken, ikke ny innredning! :D :D Så etter utallige tegneutkast og masse grubling i ukesvis, skjedde det til slutt fint lite! ;) Kanskje hvis vi flytter kjøkkenet til andre delen av huset... men det blir neppe med det første... :P Jeg får håpe det går bedre langt med dine kjøkkenvisjoner! :D Lykke til, planlegging er halve jobben, gleder meg til å lese fortsettelsen! :)

    Klem, Ann,
    Glassveranda.

    SvarSlett
  2. Dette blir stas. Håper du deler noen underveis bilder med oss.
    Artig å se den hvite vekta igjen. Synes unektelig jeg dro kjensel på den.
    Hi hi. Lykke til med planlegging og gjennomføring.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Jeg misunner deg med nytt kjøkken - jeg har selv drømt om nytt kjøkken i noen år. Men jeg får pent vente litt til.. Det er som du sier, når det først er bestemt blir alt plutselig så vanskelig! Man skal ta valg som man liksom må leve med en stund - og selv om det "bare" er et kjøkken, er det jammen alvorlig nok ;) Lykke til med planlegging, det kommer nok til å bli kjempe fint, det er jeg overbevist om! :D

    SvarSlett
  4. Å, det blir bra! Og til slutt har man tegna seg ferdig og funnet den aller beste løsninga. Lykke til! :)

    SvarSlett
  5. Jeg gleder meg til å få se bilder!!!

    SvarSlett
  6. Very informative, keep posting such good articles, it really helps to know about things.

    SvarSlett
  7. This is the precise weblog for anybody who needs to seek out about this topic. You notice so much its almost arduous to argue with you. You positively put a brand new spin on a subject that's been written about for years. Nice stuff, simply nice!

    SvarSlett

Setter pris på ett ord ifra deg - Tusen takk <3